Service. Service. Service. (dag 4)

Gepubliceerd op 4 maart 2022 om 00:22

Wij willen als winkeliers altijd de beste service bieden. De klant is de basis van alles wat wij doen in onze winkels. We luisteren, geven het beste advies, we lachen samen, we vieren het beste wat het leven ons te bieden heeft. Aandachtig en bewust.

Dat zijn dingen waar we voor staan. Dat is een visie. En dat probeer je in je bedrijfscultuur te brengen, of in ons geval, te verbeteren. Nu is organisatiecultuur een breed en ingewikkeld begrip. Je verandert niet zomaar je cultuur.

Een eikel is tenslotte niet in één keer een machtige eik.

Daar gaat wat tijd over heen.

Echter start het wel met een basis. Wat wil je uitstralen? Welke mensen heb je daar voor nodig? En wat ik belangrijk vind: sta je voor je medewerkers EN je klant?

Bij Van Dalen kan ik op die laatste vraag natuurlijk bevestigend antwoorden. Dat komt omdat Van Dalen een familiebedrijf is met de daarbij horende kenmerken. 

Ook bij de bedrijven waar we de afgelopen dagen zijn geweest is er sprake van zeer succesvolle familiebedrijven. Ze hebben allemaal een visie waar de klant centraal staat. Alles draait om kwaliteit en service. En dat merken we.

Overal waar we komen, worden we als gasten behandeld en hebben we het over klanten, wat wij nodig zouden kunnen hebben in de toekomst, hoe zij ons kunnen helpen. Ze nemen ons even mee in hun familie. We eten, drinken, denken en praten.

Ondertussen genietend van al het ongelooflijke handwerk wat wordt uitgevoerd om ons, als roker die fantastische sigaren te kunnen bieden. En er wordt kennis gedeeld. Kennis die we weer kunnen gebruiken in de winkel. Om jullie nog beter advies te kunnen geven.

 

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.